vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Jävla skitdröm

Kategori: Allmänt

 
Hemska kvällar, kan dom inte bara lämna mig ifred! Kväll för mig innebär oftast en massa tankar och dom slutar många gånger i tårar. I kväll är saknaden efter min vän Christian, som nu mera lever i änglavärlden, fruktansvärt plågsam. Det är ofta som mina tankar landar hos Chrille och hans oerhört fina familj. Hur mår dom? Kan jag hjälpa till på något sätt? Jag vill inte bara stå här och se på! Det är så frustrerande! 
Jag vill fortfarande att det ska vara en dröm. Jag vill bara vakna och slitas ur den här jävla skitdrömmen! Jag känner att jag behöver skriva av mig lite, för att bära på sorg är tyngre än vad jag någonsin kunde tro. Att känslor kan pendla upp och ner på det här sättet är verkligen jobbigt. Ena dagen går det jätte bra och en annan kan man inte sluta gråta. Det känns liksom som att någon tryckt på en knapp och sen kommer allt på en och samma gång! Jag tror att jag har pressat undan min sorg och börjar förstå att den ligger gömd djupt inne i mitt hjärta.
Jag tror inte att det är så många som vet hur mycket Chrille betydde för mig. Han var en otrolig vän med ett stort hjärta, som alltid fanns ett samtal bort när det var något. Våra kvällar när vi hängde & glodde på dåliga filmer, vår sjukt dåliga humor som bara vi förstod oss på, våra rundor som vi gjorde till stan för & svulla Donken, våra sjuka samtal i timmar när Chrille satt i kranen på jobbet och hade långtråkigt. Ja, så många minnen.. Jag glömmer heller inte den där sommarkvällen då vi blev hembjudna till Chrilles pappa och Heléne. Vi grillade, pratade en massa strunt och skrattade tillsammans. Precis som vänner gör. Så många fina minnen som aldrig kommer att försvinna från min näthinna. Efter olyckan började jag leva på ett helt annat sätt. Man vet aldrig om det är den sista dagen på jorden och det viktigaste för mig är att leva som om det faktiskt vore den sista. 
Var rädd om dom du älskar och var rädd om dig själv. Du är värdefull för många runt omkring dig, glöm aldrig det!
 
Vickanz
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: