vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Längtan efter att bli frisk

Kategori: Allmänt

 
Min största önskan just nu är att få bli helt frisk. Jag vill få tillbaka mitt vanliga liv igen. Att inte kunna göra det man älskar är verkligen fruktansvärt jobbigt. Jag kommer direkt att tänka på de människor som råkat ut för en olycka eller som på nåt sätt inte kan fortsätta med det dom en gång levde för att göra. Jag känner verkligen med dessa personer och vill ge dom all min styrka till att fortsätta kämpa!
Att varje dag bli påmind på ett eller annat sätt om det jag lever för att göra, träna, gör mig ledsen. Att se sig själv i spegeln och inte vara nöjd för att man inser hur kroppen förvandlas till en enda stor hög, det känns skitjobbigt. Jag försöker trycka undan allt det där genom att blicka framåt och tänka att jag kommer att ta igen det som just nu känns så långt bort och kämpa mig tillbaka igen, men det är verkligen inte lätt. Vissa i min omgivning förstår inte hur viktig träningen är för mig utan dom fnyser åt mig och talar om att, "så farligt är det väl inte"! Jag mår dåligt av att bara sitta och se på hur jag förvandlas till nåt jag inte vill vara. Jag känner mig maktlös.
I dom här stunderna försöker jag även att påminna mig om dom personer som tvingas att sluta med sina intressen och som aldrig mer kommer att kunna fortsätta med det dom älskar. Då brukar jag direkt känna mig patetisk som klagar över min situation som jag befinner mig i just nu. 
Men.. min största önskan just nu kommer en då att vara att jag ska få bli helt frisk så snart som möjligt, för det här är inte alls min grej. Jag trodde inte att det gick & känna sig så ensam som jag gjort dessa veckor.
Ta hand om dig och ta hand om varandra! Kärlek från mig,
 
Vickanz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: