vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Veckans hittills tråkigaste dag

Kategori: Allmänt

 
Så sant som det var sagt. Veckans hittills tråkigaste dag, den var idag! Det har inte hänt någonting alls som är av intresse att skriva om. Jag har suttit i soffan framför datorn och fixat med lite överraskningar till Mathias hela dagen. Det enda som fick mig att bryta mönstret va dom gångerna jag skulle äta, gå på toa och duscha. Annars har jag bara suttit på min slappa röv och glott hela dagen. Usch!! Nu tänker väl ni, "hitta på nåt då!", men det är inte så lätt när man har blodcirkulation som en död. Så fort jag ställer mig upp så rinner blodet ner i foten och vägrar att ta sig upp därifrån. Det gör i sin tur att det stasar och gör jävligt ont. Eftersom jag hatar att vara still så blir jag i längden deprimerad och vill helt enkelt inte ta mig för något. Du skulle säkert rekommendera mig att läsa en bok, kolla på en film, börja följa serier, sticka en halsduk eller varför inte virka en ful duk? Inget av det här är jag ett dugg sugen på att göra och därför blir det som idag. Det är verkligen så sjukt icke upphetsande att inte kunna ta sig någonstans! Man känner sig inlåst.
Om en vän skulle ha kommit hem hit och sagt "kom så drar vi en sväng", så hade jag studsat av lycka! Utan att tveka kan jag lova!! Även om det bara hade varit en sväng ner till Finspång och tillbaka. Men alla har så mycket med sitt och har därför inte tid med en sån spontan grej. Bara att acceptera, hur jävla tråkigt det än är.
Nu låter jag bitter igen, jag vet. Men jag tänker vara så egoistisk och tillåta mig att vara det, för jag har aldrig känt mig så här ensam och uttråkad någon gång tidigare. Hellre att jag klagar här än att jag kastar en massa skit över nån stckars oskyldig individ.
Jag vill i alla fall tacka Johanna, för att du kom ut hit en eftermiddag och drack en kopp kaffe med mig och för att jag fick komma förbi dig en eftermiddag. Jag vill tacka Emilia som tog vägen förbi på en snabb kopp kaffe när du skulle till Finspång. Lina, min kusin vill jag också säga tack till för en mysig eftermiddag och kväll. Tack för att ni tog er dyrbara tid och besökte mig! Det betyder oerhört mycket ska ni veta! Jag tackar också Jennifer för att du ville ta en sväng till stan med mig och Linus för den härliga eftermiddagen med lite musikproduktion. Det behövdes verkligen och ni är guldd värda! Tack allesammans! 
Nu ska jag stänga ner datorn och försöka sova. Klockan 22:39 på en Lördag.. Ja.. Så har mina tre senaste veckor sett ut. Sova tidigt så att det blir en ny dag som man hoppas ska gå snabbt, så att det blir en ny dag igen.
Jag ser fram emot att åka till Umeå nästa vecka. Då får jag vara tillsammans med den jag älskar och behöver inte längre känna mig så ensam.
Sov så gott nu så hörs vi i morgon igen, och glöm inte att vara rädd om varandra!
 
Vickanz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: