vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

En ängel utan vingar

Kategori: Allmänt

Foto: Örhängen av Efva Attling- The way to the stars. Dessa fick jag av min fantastiska vän! Finner inga ord. Tack!
 
Idag fick jag besök, och det tog inte många minuter innan tårarna rann på min kind. Inte bara på grund av saknad, även av lycka. Två starka känslor som länge legat och tryckt i mitt bröst, och som idag helt enkelt rann över när en oerhört betydelsefull vän, med ett stort och kärleksfullt hjärta, klev innanför dörren som en ängel. En ängel utan vingar.
 
En ängel som gång på gång bevisat att hon alltid finns där, och som gör allt och lite till för att hjälpa när man själv är på väg att tappa greppet och ge upp. En äkta vän som ser till att lågan inte brinner ut.
Den här ängeln är för mig en stor förebild och jag ser upp till henne så mycket att det inte ens finns tillräckligt med ord att beskriva det med. Jag beundrar denna starka ängel i hennes sätt att tackla motgångar och hennes förmåga att orka resa sig upp, om och om igen. Hon bevisar verkligen att ingenting är omöjligt och det berör mig verkligen.
 
Jag blir rörd till tårar när jag ser hur hon engagerar sig till fullo i mitt mående även när hon själv har det som tuffast och svårast. Hon hör alltid av sig oavsett om hennes tillvaro är helt upp och nedvänd, och det får mig faktiskt att gråta. Jag gråter när jag inser vilken tur jag har. Det är inte alla som har en ängel gjord av diamant.
 
Även om jag bara känt den här diamanten i knappt 8 månader, så har hon en mycket speciell plats i mitt hjärta, och det finns ingen som kommer att kunna ta den ifrån henne. Aldrig någonsin. 
Jag kommer aldrig att släppa taget om den här värdefulla änglavännen gjord av diamant, för hon betyder så oerhört mycket för mig. Jag kommer stå vid hennes sida precis som hon gör vid min, dag som natt, oavsett vad som händer, för alltid!
 
Tack för att du finns älskade du! Fortsätt vara den du är. Det är de som gör dig till den där unika, speciella och alldeles underbara vännen, som alla önskar sig!
 
En stor kram från mig till dig Ullis, och även till din fina familj. Ni är så saknade!
 
 
 
 
Vickanz
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: