vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Dagens bestyr

Kategori: Allmänt

Foto: Min nyinköpta ridjacka
 
Dagen har bestått av många aktiviteter idag! Först stallet och Schummi skötte sig riktigt bra idag. Han är friskförklarad nu och det återstår rehabilitering i två månader. Det innebär skrittpass 30-45 minuter i form och tömkörning på samma sätt. Just nu sitter jag och rider öppna, sluta, skänkelvikningar, halter och volter för att bygga upp muskler bak samt få honom mjuk och fin. Det finns ingen anledning att forcera, utan bättre att låta tiden göra sitt. Om fyra månader, knappt, ska han vara tillbaka fit-for-fight säger veterinären. Det är bara att lyda order och jobba på i skrittövningarna!
 
Efter stallet blev det en sväng, som vanligt till, mitt andra hem gymet. Jag började med 45 minuter Bodypump och därefter 1 timma Crosstrainer. Det känns så fantastiskt skönt efteråt. Man inser att träningen gått rätt till när man inte kan lyfta vattenflaskan för att dricka. Då har man verkligen kört skiten ur biceps, triceps och axlar...!
En FANTASTISK KÄNSLA helt enkelt! 
 
På eftermiddagen har jag varit runt till tre massagekunder och efter det kände jag att både ögon och kropp var trötta. Men innan jag åkte hem så tog jag en sväng förbi nyöppnade XXL i Norrköping. Det var inte bara jag där kan jag säga... OH MY GOD! Jag fick kolla på vaktens räknare och det har alltså under hela dagen varit över 7000 personer där idag!! Jag inhandlade bara Omega-3 och ett Nike-träningslinne. Sjukt billigt!!
Efter XXL drog jag upp till Ingelstad för att se om jag kunde hitta en ridjacka, och det gjorde jag! Så jävla snygg tyckte jag att den va så det nästan tar emot att ha den i stallet. Men vad gör det om 90 år?! Redigt nöjd blev jag i alla fall!
 
Nu sitter jag i soffan färdig för att hoppa i säng. Känner att ögonlocken börjar bli tunga nu, så det är väl bäst att säga god natt och skalla kudden helt enkelt. Klockan ringer ju redan 05.30 i morgon bitti. Då är det dax för  Crosstrainern att göra sitt igen och sen jobb fram till 20! Men innan jag stänger mina blå för dagen så måste jag göra det viktigaste på hela dagen, nämligen ringa min älskling och säga god natt till honom! Att höra hans röst gör mig lugn och varm och det får mig att sova gott! Lyckan i mig bara bubblar just nu för min ängel kommer hem till mig nästa vecka! Då är det SEX VECKOR sen vi träffades! Jag saknar honom så fruktansvärt mycket nu och det ska bli så skönt att få hålla om honom igen!
 
Nu tackar jag för mig och säger sov så gott.  Vi hörs en annan dag!
 
Vickanz
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: