vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Min stora längtan

Kategori: Allmänt

 
Idag är jag oerhört trött. Jag har så svårt att somna om kvällarna eftersom jag grubblar och grubblar. Ibland önskar jag att det fanns en off-knapp som jag bara kan stänga av allt med. Det här är en ny sak som jag verkligen måste jobba med. Att sätta fokus på något annat när det börjar snurra i huvudet. Mitt problem är att jag tänker alldeles för mycket på framtiden. Jag har svårt att leva i nuet, men måste försöka att bli bättre på det. Min  stora längtan är att sluta oroa mig över saker & ting. Man blir bara trött av det och det är onödigt att slänga bort energin på något som du inte kan räkna ut i förtid! Frågan jag ställer mig ofta, är det väsentligt att jag ska oroa mig för hur mitt liv kommer att se ut om tre år? Svaret här blir oftast väldigt tveksamt vilket man kan tycka är konstigt, men jag jobbar för ett starkt nej. Det är ju mycket enklare och framförallt sundare att leva i nuet och ta en dag i taget. Det här var lite tankar jag hade just nu och det kändes skönt att få skriva ner dom slippa bära på grubblet mer idag. Jag skriver ner mina funderingar och bestämmer mig för att inte grubbla mer idag, det är det bästa för mig! Jag vill önska dig en bra dag och ta hand om dig & dina nära och kära så hörs vi kanske här snart igen.
 
Vickanz
 
 

Kommentarer

  • på riktigt säger:

    you go girl!

    2013-10-01 | 14:10:52

Kommentera inlägget här: