vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Världen rasar inte samman

Kategori: Allmänt

 
Nu får det vara dags för en liten paus i plugget. Det är viktigt när man känner att tankarna börjar rusa iväg åt fel håll. I morgon är det dags för prov i Linköping klockan 9 och jag känner den där känslan, som man hade när man gick på gymnasiet, sakta komma smygande i min kropp. Ingen trevlig känsla! Men jag vet att jag stressar upp mig i onödan mer än vad jag behöver och det tror jag är ganska vanligt att man gör. Sätter för höga krav och målar upp nån slags felaktig bild av hur det ska gå. Mitt stora problem är att när jag ska göra ett prov, så förstår jag inte frågan framför mig. Jag får då en inre panik, hjärtat börjar slå snabbare och jag blir stressad. Det här ska jag försöka undgå i morgon när jag ska skriva mitt prov, jag ska ta lärdom av mina tidigare upplevelser när det gäller tentor och prov. Jag ska tänka att om jag misslyckas (som jag nu inte kommer att göra) så är det bara att boka en ny dag och skriva om provet igen. Jag måste förstå att världen inte rasar samman om jag nu skulle kugga! Jag ska fylla min kropp med en massa positiva känslor och tankar idag, och sen gör jag bara mitt bästa i morgon helt enkelt.
Ett tips till dig som också stressar upp dig och målar upp bilder och scenarion i onödan, slappna av och se det inte som ett misslyckande om du råkar missa på ett prov. Se det istället som lärorikt och nyttigt!
 
Vickanz

Kommentarer

  • Lady Violett säger:

    Lycka till imorgon! Kommer säkert gå bra för dig. :-) Och skulle det mot förmodan inte göra det är precis som du skriver inte hela världen. Kram!

    2013-10-03 | 21:51:54
    Bloggadress: http://ladyviolett.blogg.se

Kommentera inlägget här: