vickanz.blogg.se

Här speglaz mina tankar & funderingar

Umeå universitetssjukhus

Kategori: Allmänt

 
Idag har jag varit på besök på Umeås universitetssjukhus och jädrar vilken trevlig personal! Jag gick dit för & kolla av läget en extra gång innan jag sätter mig på flyget hem på Söndag. Först kom en läkarstudent in och ställde tusen frågor och klämde & kände på vaden. Han var noggrann och gjorde verkligen ett bra jobb måste jag tillägga! Han hämtade därefter en ordinarie läkare som kom in och gjorde exakt samma sak, lite mer som backup. Riktigt trevliga båda två ochn framförallt noggranna! Den läkaren hämtade i sin tur in en ortopedläkare som också skulle bedömma om det är riskfritt vad gäller hemresan på Söndag, vilket hon efter undersökningen tyckte. Dom tog även lite infektionsprover på mig eftersom jag är lite krasslig i övrigt, och dom såg också bra ut! Det enda jag fick order om att göra var att öka på min astmamedicin nu när jag är sjuk för att det låter lite ansträngt när jag andas. Det känns skönt att ha fått en liten besiktning faktiskt. Nu behöver jag inte oroa mig över smärtan i vaden som troligtvis bara har fått en blödning, därav trycket och värken vid ansträngning. Den blodförtunnande medicinen kunde orsaka det i vissa fall.
Efter sjukhusbesöket mötte jag upp Mathias för en liten lunch på stan ochn därefter lite shopping! Nu ska vi ta oss ett glarre med vin och bara mysa hela kvällen! Lite matlagning står på schemat också, "Mathias varma smörgåstårta"! MUMMA!! Den är inte & leka med!! Så jäkla smarrig!! Hoppas ni blev avundssjuka nu! Det borde ni bli... :P Trevlig kväll allesammans!
 
Vickanz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: